19. 7. 2014

Libster blog award - TAG

Musím podotknout, že jsem byla celkem překvapená, když mě Fierush, jejíž blog jsem díky tomu navštívila poprvé v životě, nomonivala do tohohle tagu. Každopádně, tenhle tag se mi celkem líbí, navíc, když už mě někdo nominoval, tak bych se mal zúčastnit, no né?
Tak tedy hurá do toho.

PRAVIDLA
- řekněte 10 věcí o sobě
- odpovězte na 10 otázek, které vám položil/a blogger/ka, jíž jste byli nominování
- vymyslete 10 otázek pro ty, které budete nominovat
- nominujte 5 bloggerů, kteří mají méně než 200 pravidelných čtenářů
- informujte bloggery o tom, že jste je nominovali

10 VĚCÍ O MNĚ
1. Já, která vždycky všechny knihy dočetla do konce, mám teď doma asi 5 nedočtených nebo celkově nepřečtených knih a přestože mi to strašně vadí, vůbec se mi do těch knih (s výjimkou jedné) nechce a dávám přednost něčemu jinému
2. Nechápu, co všichni vidí na knize "Jsem roztříštená"
3. Mám příšernej zlozvyk a to přečíst si poslední stránku v knize, ještě předtím než se k ní dostanu a občas mě kniha dokonce donutí prolistovat jí a najít si tam odpověď na něco co mě nehorázně zajímá
4. Povedlo se mi vyspoilerovat si Osud ještě předtím než sem vůbec rozečetla Iluze. Ovšem ten konec se mi líbí.
5. Mám strach z cizích lidí a nesnáším přelidněné části centra Prahy, no zjistila jsem, že ještě více mě děsí prázdné ulice v blízkosti centra
6. Zbožňuju My Little Pony! :3
7. Mám holku, kterou miluju (mimochodem, ano, je to Cukřík)
8. V poslední době se ve všem snažím hledat něco dobrého
9. Strašně mě deptá to množství knížek, které chci a to jak málo jich mám
10. Spím se dvěma plyšákama (a neberte to úchylně!), pandou a růžovým králíčkem od Cukříka :3


OTÁZKY A ODPOVĚDI
1. Předčítali vám někdy rodiče pohádky, z dětských knížek nebo z oblíbené knížky, kterou jste už třeba sami přečetli?
Asi budu vypadat blbě, ale nejsem si úplně jistá, mám strašnou paměť nom, ale mám dojem, že četli. Minimálně vím, že jsem vždycky chtěla číst jednu pohádku o huse, kterou přejede auto a né jednou. To byla jednoznačně má nejoblíbenější.

2. Když se doslechnete, že kniha, kterou jste četli bude zfilmovaná. Zhlédnete film, abyste si subjektivně zhodnotili, jak se s tím tvůrci poprali?
No většinou ano, zajímá mě, jak to vypadá a jestli se to povedlo. Ovšem třeba musím podotknout, že třeba to, že budou zfilmovaný Hvězdy nám nepřály, mě patřičně vyděsilo. Já vím, že zrovna tohle jde zfilmovat dobře, ale stejně si tu knihu jako film neumím představit a lehce se toho děsím.

3. Když v knize narazíte při čtení na překlep případně hrubku, všimnete si jí vůbec, zanadáváte na korekturu nebo nad tím jen pokrčíte rameny a čtete dál? Dokáže vás při čtení taková chybička rozhodit?
Nevím, jestli vždy, ale občas na něco narazím. Většinou to nijak neřeším, maximálně si tak řeknu, že to tam je blbě a mohli by si na ty chyby dávat větší pozor. Ovšem, když je tam těch chyb více tak už mě to začne trochu rozčilovat.

4. Oblíbíte si při čtení knihy spíše hlavní nebo vedlejší postavy? A jaký postava si vás zaručeně získá?
Osobně si myslím, že tohle je hodně individuální. Záleží mi na charakteru postavy, jejím chování a tak a jestli je hlavní nebo vedlejší nepovažuji za podstatné. A jaká postava si mě zaručeně získá? To asi nedokážu popsat :D

5. Čtete/Pokoušíte se číst knihy v jiném jazyce než mateřském, ve kterém nejvíce?
Uh, ne, ale jednou bych chtěla umět anglicky tak, abych mohla přečíst nějakou knihu i v angličtině, no :D

6. Existují knihy, které jste četli v mateřštině, ale chtěli byste si je přečíst v originále (to, že daný jazyk neovládáte vůbec nevadí)? O jaké knihy se případně jedná. Existují. Hvězdy nám nepřály a Mediátor.

7. Přečtení jaké knihy vás změnilo? Tuhle knihu, kterou tu budu zmiňovat už po třetí. Hvězdy nám nepřály. Ovšem já myslím, že plno knih se na mě třeba jen nepatrně a né moc viditelně podepíše.

8. Představte si, že byste se měli rozhodnout, že budete žít v době, místě, světě,... se kterým jste se setkali v nějaké knize. Jakou dobu, místo, svět,..., ze které knihy byste si vybrali a proč?
Tohle je těžká otázka a odpovědět na ni není nejsnadnější. Dříve bych asi okamžitě odpověděla, že v Mianthilli, po konci posledního dílu Křišťálů moci, s tím, že bych musela přebrat Nelin Awrixela. No dnes, myslím, že odpovím jinak. Na zemi Centauri, možná, ovšem, asi až po skončení Všech barev země… :D

9. Teď něco trošku reálnějšího. Zaplňuje se vám knihovnička novými knihami i v dnešní době e-knih? Jak potom případně řešíte nedostatek prostoru v knihovničce?
E-knihy se mi nelíbí a nikdy bych si ji nekoupila. Ke knihovničce podotknu, že vzhledem k tomu, že donedávna jsem většinu knih měla půjčených z knihovny a kupování knížek u mě započalo až někdy začátkem tohohle roku, doma moc knížek nemám, minimálně né těch co čtu teď. Některé knížky mám tedy na jedné více viditelnější poličce a ty které se tam nevešli mám na druhé.

10. Jakou knihu jste naposledy dostali, od koho, k jaké příležitosti a už jste ji četli? Vybral ji dárce pro vás dobře?
No tak, já si většinou knihy spíše kupuji sama. Ovšem pokud se to počítá, tak naposledy jsem dostala V moci démonů a Nikdy neříkej navždy, alá recenzní výtisky od Fragmentu.
Jinak myslím, že naposledy mi mamka koupila Banku těl Mladší, protože ji měli ve slevě za stovku a ona nakonec, že mi ji tedy zaplatí,.
Ovšem, k Vánocům snad zas od babičky nějakou knížku dostanu, ale i tam jí dám seznam knížek, co chci s tím, že ona mi nějakou vybere, takže… :D

10 OTÁZEK PRO MNOU NOMINOVANÉ
1. Máte doma nějaké nepřečtené knihy? Pokud ano kolik a jaké?
2. Jaká kniha vás nejvíce zklamala?
3. Co pro vás knihy vlastně znamenají?
4. Četla jste někdy nějakou filosofickou knihu? Lákají vás vůbec?
5. Kdybyste mohli chodit s jednou jakoukoliv postavou z nějaké knihy, která by to byla a proč?
6. Je taková kniha, po jejímž přečtení jste pocítili takovýten pocit prázdnoty a smutku z toho, že už je konec a víc už na vás nečeká? Která to byla?
7. Je něco co na knihách nesnášíte? Co je to a proč to nesnášíte?
8. Co si myslíte o fanfikcích na knihy?
9. Co dělá Harryho Pottera tak oblíbeným?
10. K čemu nám čtení knih vlastně je?

5 MNOU NOMINOVANÝCH BLOGERŮ

Žádné komentáře:

Okomentovat