Social Media

[Recenze] Aprilynne Pike: Osud | Křídla #4

17302067Název: Osud
Série: Křídla
Díl: 4
Autor: Aprilynne Pike
Počet stran: 312 
Nakladatelství: FortunaLibri
http://4.bp.blogspot.com/-c4RhF4pj5ow/U7W-PBgHAdI/AAAAAAAAAl0/I2dxj01hFDo/s320/Odd%25C4%259Blova%25C4%258D.png
Oficiální anotace: Víla, která vyrostla a dospěla ve světě lidí a našla zde skutečného přítele, nemůže zpřetrhat svazky s rodným Avalonem – zvlášť když vílí říši hrozí smrtelné nebezpečí. Laurel a Tamani jsou připraveni postavit se na odpor silám zla a Avalon ubránit. Naštěstí v tom nejsou sami, na pomoc jim přichází David a další věrní přátelé. Jejich odvaha sehraje v boji významnou roli. Podaří se Laurel a jejím přátelům zachránit Avalon? Komu dá Laurel nakonec přednost – Davidovi, nebo Tamanimu?
http://4.bp.blogspot.com/-c4RhF4pj5ow/U7W-PBgHAdI/AAAAAAAAAl0/I2dxj01hFDo/s320/Odd%25C4%259Blova%25C4%258D.png
Závěrečný díl jsem rozečetla a z nějakého důvodu odložila a po několik dlouhých měsíců se k němu nevrátila. Avšak rozhodně to nebylo tím, že by se jednalo o špatnou knihu, jak by se mohlo zdát. Ba naopak.

Autorka píše skutečně dobře. Svižně a čtivě. V kombinaci s dějem, který nepostrádá akci, se kniha čte úplně sama. Navíc autorka píše ze třetí osoby, což v dnešní době považuji za poměrně výjimečný případ, co se YA a NA knih týče.

Děj je od předchozích odlišný. Už tu totiž máme vážně problém a bitvu, která nepopiratelně musí stát spoustu životů. Už to ani trochu není jednoduchý a s lehkostí psaný příběh, jako byl první díl Křídla.

I Laurel, stejně jako děj a styl psaní, se postupem dílů vyvíjela a již skutečně působí, jako inteligentní mladá dívka. Nepůsobí uměle a naopak působí skutečně a vývin je na ní skutečně psát. A myslím, že to není jen tím, čím si prošla, ale i tím, jak se při psaní vyvíjela sama autorka a dokázala postupem času dát svým postavám ještě více. Nepůsobí to ale nijak uměle, nýbrž zcela přirozeně. Vím, že už v druhém díle na tom postava Laurel byla podstatně lépe než v prvním, kdy mi přišla neuvěřitelně dětská a těžko jsem věřila, že jí bylo tolik, jako jí bylo, ale právě tuhle verzi jsem si zkrátka zafixovala a proto to tak řeším.

Posun nastal samozřejmě i u ostatních postav a to nejen Davida a Tamaniho. I Chelsie dostala o něco málo více prostoru, ale bohužel ani tady jsme neměli moc velkou šanci ji blíže poznat. Osobně mi žádná z postav nelezla na nervy a nemohu si na nikoho stěžovat.

Co mě potěšilo je fakt, že tady se toho děje tolik, že hlavní hrdinové už zkrátka nestíhají řešit svůj milostný trojúhelník. To totiž bylo něco, co mi jednoduše pilo krev.

Nepopírám, že první polovinu knihy si pamatuji jen matně, protože jsem ji četla před několika měsíci, avšak nemyslím, že to nějak extra působí na můj pohled na knihu.

Kniha se mi líbila a příběh mi rychle utekl a rozhodně jsem se nenudila, protože, jak už jsem zmínila, kniha nepostrádá na akci. Upřímně, vůbec by mi nevadila, nějaká „druhá“ série, která by se odehrávala o několik let později, kdo četl, pravděpodobně ví, co přesně by mě zajímalo. Příběh Laurel a jejích přátel vám s klidným srdcem mohu doporučit a za mě ho hodnotím čtyřmi hvězdičkami.
http://4.bp.blogspot.com/-c4RhF4pj5ow/U7W-PBgHAdI/AAAAAAAAAl0/I2dxj01hFDo/s640/Odd%25C4%259Blova%25C4%258D.png
4 komentáře u "[Recenze] Aprilynne Pike: Osud | Křídla #4"
  1. Četla jsem už hodně dávno a netuším, co by tě zajímalo, aspoň teda myslím. :D Mně by nějaké další pokračování právě že vadilo. Myslím, že autorka napsala krásný závěr - hlavně ten dopis, co jsme si, jako by neměli přečíst (kdo by ho nečetl, že?), se mi obzvlášť líbil, třebaže jsem ho měla opět naspoilerovaný.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sakra, tak nic :D Rozhodně to zakončeno bylo přímo dokonale, avšak mě by stejně zajímala ta revoluce! :D

      Vymazat
  2. Já mám ráda celou sérii, ale poslední díl mi přijde nejslabší, ale zase nejsilnější v konci, který byl řekněme poněkud zajímavý :D A ten trojúhelník byl taky lepší, ale celkově si mě tenhle díl tolik nezískal... Krásně napsaná recenze. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dle mého se každý ten díl posunul na poněkud jinou úroveň, takže těžko říct, který je nejlepší nebo alespoň mě to tak přijde :) Jinak děkuju :)

      Vymazat