[Recenze] Meg Cabot: Mezi láskou a smrtí | Podsvětí #1

13640570Název: Mezi láskou a smrtí
Originální název: Abandon
Série: Podsvětí
Autor: Meg Cabot
Počet stran: 272
Nakladatelství: Knižní klub [září 2012]
Oficiální anotace: Sedmnáctiletá Pierce se málem utopila v bazénu na zahradě domu svých rodičů a vyvázla jen zázrakem. Událost byla posledním hřebíčkem do rakve rozkládajícího se manželství jejích rodičů a Pierce se s maminkou přestěhovala do ostrovního městečka jejího mládí, kde žije i babička a strýček s pochybnou pověstí. Po počátečních obtížích nachází ve škole nové přátele a setkává se i s tajuplným, ponurým, lehce agresivním, ale právě proto nesmírně atraktivním Johnem Haydenem, který se objevuje vždy, když to Pierce čeká nejméně, ovšem zaručeně přesně ve chvíli, kdy potřebuje jeho pomoc. Pierce o něm docela jistě ví jen jediné – je temný, půvabný a neodolatelný, ale není to žádný anděl. Kdyby mu propadla, byla by navždy odsouzena k existenci v místech, která ji děsí a kam se v žádném případě nechce vrátit... Dá přednost bezpečnému každodennímu životu, nebo omamující lásce v náručí smrti? První díl nové strhující „podsvětní“ řady.
Další z knih od Meg Cabot, kde nám opět ukazuje, jak skvěle umí psát. Ač tahle kniha trochu postrádá onen vtip, jenž mi k autorce neodmyslitelně patří, zbytek z jejích psacích schopností tu nechybí. Kniha je psána příjemně, čtivě a bez otravně zdlouhavých popisů. A k tomu vtipu – je pravda, že tady by se to ani moc nehodilo.

Pierce je holka, která sice pro ostatní není asi úplně ztělesněním nejúžasnějšího člověka na světě a může působit trochu podivínsky a tak, ale pravdou je, že snad vše co dělá, dělá proto, aby ochránila své blízké. Vždyť sama zemřela při zachraňování ptáčka! Navíc, na kom by se nepodepsali všechny ty šílenosti, které se v jejím životě dějí?

on Flickr - Photo Sharing!
Kromě Pierce tu také máme Johna. Úžasného, dokonalého, záhadného a tajemného Johna, který umí oživovat malé ptáčky. Ne vážně, nechápu, jak to Meg dělá, že tvoří tak úžasný mužský postavy. Není zas tak moc knižních postav, do kterých bych se úplně mega pobláznila, vlastně aktuálně si vybavím asi tři. A dvě z toho jsou právě od téhle autorky. To myslím, stojí za zamyšlení.

Zprvu se nic moc neděje a je to takové dost zmatečné. Střídá se tam přítomnost s minulostí dle toho, zda prostě sledujeme aktuální dění nebo Pierce vzpomíná v souvislosti s aktuální situací na to, co se stalo dřív, ovšem tak, že chvílema jsem se v tom jednoduše trochu ztrácela. Tyhle pohledy do toho co bylo a co je mě vlastně provázely většinu knihy a když to tak vezmu, mám dojem, že nic moc se tam nedělo, ale nenudila jsem. A pak se něco řádně dít začalo a najednou hup šup a konec knihy. Ta kniha skončila příliš rychle. Nechápala jsem, jak je to možné. Každopádně to způsobilo, že vážně nutně potřebuju pokračování (a další várku Johna, ach ach).

Zčásti překvapivý a zčásti předvídatelný příběh je dle mého příjemným rozjezdem téhle trilogie. Ač se povětšinu knihy skutečně nedělo nic moc vážnější, příběh potom zničehonic nabral tolik na obrátkách, že mě náhlý konec knihy naprosto vyždímal a knihu prostě nelze hodnotit méně než čtyřmi hvězdičkami.
2 komentáře u "[Recenze] Meg Cabot: Mezi láskou a smrtí | Podsvětí #1"
  1. Jak už jsem psala, autorku mám ráda, ale ani tuhle knihu jsem nečetla. Ona toho napsala opravdu hodně že? :) Krásně napsaná recenze. :)